Längtar...

Längtar...
februari...kallt & snö !

onsdag 22 februari 2012

tandläkarbesök

Skräck - känner min johan, 10 år när han ska gå till tandläkaren...

fick en tandställning för ett bra tag sedan som han skulle ha på natten, men han har knappt användt den, den skavde, gjorde ont, nu senast var det en lös tand som var problemet, tandställningen tryckte mot den lösa tanden - så klart !

i dag var det dax att gå till tandvården igen, den lösa tanden skulle tjejerna där hjälpa till att ta bort m några bedövningsdroppar...trodde jag !

j var en aningen nervös, men jag peppade - detta går bra manade jag !
när vi kom dit var det bara en undersökning...:D

tycker mkt om de snälla tandläkarna där vi går, när hon kom & ropa upp oss så sa hon hej; la armen om J och fråga ; hur mår du i dag johan ?

han är välldigt vetgirig ,min son, så han tittar nyfiket på alla slangar & apparater som hänger brevid stolen: vad gör denna ? vad händer när man trycker på den knappen ?, hur långt sprutar vattnet från den slangen ?...
hur hökt upp kan stolen hissas upp ?

- han fick pröva att både spruta vatten, åka längst upp i stolen & trycka på lufftknappen !
- kommer man inte högre upp i stolen ?!

glad för hur väl de tar hand om barn som e lite skraja, att de visar & demonstrerar, låter barn testa !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar