Längtar...

Längtar...
februari...kallt & snö !

onsdag 30 november 2011

mumsiga saffrans bullar

Idag har gjort något jag inte har gjort förut - bakat saffrans bullar !
jag brukar alltid köra med lussekatter, traditionellt & bra, jag har iofs redan bakat det oxå, men i år ville jag pröva nått nytt.
Saffrans bullar.
Googlade och hittade ett recept som hette "persnillas saffrans bullar", skummade igenom receptet, verkade ganska smidigt att göra så jag testade !

och de blev verkligen goda - jo jag vet, kanske inte får skryta med sin bakning... men det gör jag iaf :D

smidiga & supergoda - här kommer receptet  om du blir sugen på att göra dem du oxå;
tänk på att göra dem ganska så små, de växer ju under jäsningen & i ugnen...men det hade typ lilla jag inte tänkt på...
de blev STORA !!

Lycka till !

om du kanske inte får tillgång till hela receptet via länken så kan man bara ansluta sig med ett anv namn & lösen - enkelt & bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar