Längtar...

Längtar...
februari...kallt & snö !

måndag 10 oktober 2011

kriget är slut

Sträck läsning var längesedan jag hade. Visst har ja läst bra böker, men inte sånna man bara inte kan släppa !
Så håll i dig, här komme ett "sträck-läsnings-tips";
Morgan Alling´s "Kriget är slut".
Det har tait mig några år att verkligen gilla honom som skådis & pajas.
Det första minnet e ju förståss Lasse & Morgans TIPPEN.
Sommarlovs pogrammet som lärde barn om återvinning !


på senare år har ja lärt mig tycka om honom och uppskatta det han gör, på det sätt han gör.
Nu senast kunde vi se Morgan i gester med gester, mysfaktor på hög nivå !!!

Nåväl, det var ju boken som var så fängslande...för mig ä det fantastiskt att ett litet barn till ungdom till vuxen kan gå från en sån härjad barndom till att bli en sån sansad & klok person ( alltid vår pajas ).
Underbart ! ( nu känner jag ju inte morgan, men det är intrycket jag får när man ser han )

Har du inte läst boken så gör det, lättläst med korta intensiva kapitel, visst blir man ledsen över att någon kan få ha en sådan uppväxt, inte aceptabelt !!
Det är därför den är så bra - Morgan har ju lyckats med livet iaf !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar